FULLOYUN
FULLOYUN
FULLOYUN
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
FULLOYUN

FULLOYUN, FULLİNDİR, OYUN, İNDİR, FULLİNDİR, OYUNDOWNLAND, OYUN, PROGRAM, DOWNLAND
 
AnasayfaPortalLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
Anahtar-kelime
survivor
En son konular
» Buraya
 FIFA 12 İncelemesi  EmptySalı Tem. 03, 2012 2:19 pm tarafından Admin

» FİFA 2012 DENENDi + CRACK
 FIFA 12 İncelemesi  EmptyC.tesi Mayıs 12, 2012 3:25 am tarafından Admin

» UEFA EURO 2012 (SKIDROW)(Kırık link düzeltildi)
 FIFA 12 İncelemesi  EmptyC.tesi Mayıs 12, 2012 3:24 am tarafından Admin

» Pes 2012 İndir 16 part sağlam
 FIFA 12 İncelemesi  EmptyC.tesi Mayıs 12, 2012 3:23 am tarafından Admin

» Mod Başvuruları Buraya
 FIFA 12 İncelemesi  EmptySalı Mayıs 08, 2012 8:46 am tarafından Admin

» Dev Serial Arşivi
 FIFA 12 İncelemesi  EmptySalı Mayıs 08, 2012 8:44 am tarafından Admin

» chatbox
 FIFA 12 İncelemesi  EmptySalı Mayıs 08, 2012 8:44 am tarafından Admin

» Fifa 07
 FIFA 12 İncelemesi  EmptySalı Mayıs 08, 2012 8:43 am tarafından Admin

» Tüm Üyeler Katılsın
 FIFA 12 İncelemesi  EmptySalı Mayıs 08, 2012 8:43 am tarafından Admin

Mayıs 2024
PtsiSalıÇarş.Perş.CumaC.tesiPaz
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
TakvimTakvim
Ortaklar
bedava forum


 

  FIFA 12 İncelemesi

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin



Mesaj Sayısı : 140
Rep : 2147483647
TEŞEKKÜR : 0
Kayıt tarihi : 15/04/12
Yaş : 23
Nerden : İZMİR

 FIFA 12 İncelemesi  Empty
MesajKonu: FIFA 12 İncelemesi     FIFA 12 İncelemesi  EmptyCuma Nis. 20, 2012 9:04 am

Bir zamanların kralı FIFA’yı bundan birkaç yıl önce yerlerde süründüren EA Sports, yeni nesil konsollardan sonra geliştirdiği yeni nesil motoruyla FIFA’yı tekrar ayağa kaldırmış, tekrar taraftar toplamaya başlamıştı. Başarının ve satış rakamlarının getirdiği rahatlıkla artık daha emin ve kendine güvenen adımlarla FIFA 12’yi tanıtmış, pazarlamış ve gövde gösterisi yapmıştı tüm fuarlarda. Şimdi sahada konuşma zamanı; FIFA 12 çok pis geldi…
‘Çok pis geldi’ de ne demek oluyor? Yani sağlam geldi, çılgın olmuş, deli gider… EA Sports bangır bangır tanıttığı Impact Engine ile birlikte artık PC’lerde de aynı oyunu oynayacağımızın sözünü vermişti. 2008 ya da 2009 sürümünde, şimdi tam olarak hatırlayamadım, yapımcılar konsol sürümlerini farklı yapmaya başlamışlardı FIFA’nın. PC sürümünde çalışan ekip ise farklı bir ekipti ve eski motorla devam ediyorlardı. EA Sports’un bu konudaki mazereti, yeni nesil motorun bilgisayarlara uygun hale getirilmesi için süreye ihtiyaçlarının olmasıydı. Konsolda PES’e sıkı pres yapan, rakibini dar alanlara sıkıştıran, yeri geldiğinde top bile göstermeyen FIFA, PC’de tel tel dökülüyordu. FIFA 11’de ise durum biraz değişti, EA Sports FIFA 10 konsol sürümünü FIFA 11 olarak PC’ye çıkarttı, tabi güncel transferlerle birlikte. Ve sonra beklenen açıklama geldi, FIFA 12 tüm platformlarda aynı olacaktı. Artık PC’de de kıyasıya bir mücadele var ve bunu oldukça keyiflendiriyor.


FIFA 12, çölde bir vaha gibi

Ertem Şener’in vakti zamanında Ronaldinho için kullandığı söz, kimse tahmin edemezdi bu kadar tutacağını. Ronaldinho unutuldu ama bu söz hala akıllarda, biz de FIFA 12 için kullanalım dedik ki hak etmiyor değil. Yine dinamik bir menüyle karşılıyor bizi yapım, elimizin altında oyunun esas oğlanlarından Kaka ile istediğimiz gibi takılıyoruz arenada. Tabi oyuncuyu değiştirmek isterseniz, buna da izin var, mesela yeni parlayan Jack Wilshere fena durmaz orada.
Menüde ise zengin ‘online’ mod içeriğiyle birlikte tek başımıza ya da arkadaşımızla takılabileceğimiz modlar bulunuyor. Geçtiğimiz yıl gelen ‘Ultimate Team’ modu yine yerini almış FIFA’da, tabi PC’de ilk defa sunuluyor. Arkadaşlarınızla birlikte turnuvalara katılabildiğiniz bu oyun modunda, ‘online’ arenada bulunan herkesle oyuncu alım-satım ve takas işlemi yapabilir, kadronuzu güçlendirebilirsiniz. Arkadaşlarınız ‘online’ olmadığı zamanlarda bile onların takımını yapay zeka kontrol ederken, kendi takımınızı test edebilir, arada güç farkı var ise yeni transferlere yönelebilirsiniz.

‘Head to Head Online Seasons’ ile tüm dünya oyuncularının bulunduğu liglerde mücadele edebilecek, sezon sonu aldığınız puana ve bulunduğunuz sıraya göre bir üst lige çıkacak yada küme düşeceksiniz. Tabi her yükseldiğiniz her bir basamak, daha zorlu rakipler anlamına geldiği için, çıktığınız ligde kalıcı olmak için daha çok çaba sarf etmeniz gerekecek.
Tek başınıza oynamak için en ideal mod olan kariyer modu biraz daha geliştirilerek sunuluyor FIFA 12’de. Menajerlik yapabileceğiniz kariyer ile ‘be a pro’ modu, yani futbolculuk kariyeri tek başlık altında toplanmış. Bunların yanında bir de ‘Player Manager’ seçeneği bulunuyor, bu kariyer seçeneğinde ise hem oluşturduğunuz, seçtiğiniz veya ‘Virtual Pro’daki oyuncunuzla maçlarda boy gösteriyor, isterseniz tüm takımı kontrol edebiliyorsunuz. Bunun yanında saha dışında menajer modunda ne yapıyorsanız, burada da yapıyorsunuz. Kariyer modunda bulunan ara ekranlarda, haberler sıralanırken gerçek resimlerin kullanılması hoş bir detay olmuş, daha çok havaya sokuyor insanı. Tabi isterseniz kaleci olarak da kariyer yapabiliyorsunuz, konsol sahipleri FIFA 11’den aşinalar bu özelliğe ancak PC sürümünde ilk. Yalnız ‘Be a Pro’, hala PES’teki futbolculuk kariyerinde net bir şekilde hissedilen ‘basamakları tırmanma’ olayını sunamıyor. İstediğiniz takımdan başlayıp, daha ilk maçta ilk 11’de oynayabilmek, pek gerçekçi değil ama işin kolayına kaçmak isteyenler için tercih sebebi olur elbette.

Eksik Gedik varsa söyleyin, EA Sports kapatsın

EA Sports’un en çok dillendirdiği ve fuarlarda üzerinde durduğu Impact Engine, bir devrim gibi tanıtıldı. Aslında öyle, tüm fizik motorunu baştan aşağıya elden geçirip sahada daha gerçekçi bir mücadele sunulmasından bahsediyoruz, en azından bunu yapmak için çalışmış yapımcılar. Bu motorun en güzel noktalarını, kayarak müdahale yaparken ve hava topu mücadelelerinde gördüm ben. Oyuncuların kayarken yaptıkları ayak hamleleri ve hava topu mücadelesi esnasında gerçekleşen itiş kakışlar çok daha gerçekçi, rakibinin sırtından ve omzundan destek alarak yükselen ve kafa vuran oyuncular görmek de gerçekçi futbolun işaretlerinden.
Yeni bir şey üretirken hataların olmaması imkansız, yapımcılar gelecek senelerde bunların üstüne gidecektir elbette ancak Impact Engine’in neden olduğu komik görüntüler de var maalesef. Rakibinin kayarak müdahalesi sonucu fizik kurallarına aykırı bir şekilde düşen oyuncuları görmek hala mümkün, hem de FIFA 11’de bile görmediğim şekilde. Arkadan bileklerine daldığım futbolcunun havada ters takla atıp, bir de dairesel tur atmasından bahsediyorum burada. Neyse bardağın dolu kısmına bakalım, hem gülüyor hem de düşünüyoruz bu nasıl olur diye.

Henüz PES 2012’nin tam sürümünden bahsetmedim, nasıl olsa incelemesinde bol bol adı geçecek. Ancak şu kıyaslamayı yapmadan edemeyeceğim. İkili mücadeleler, hava topu pozisyonları da dahil ve özellikle omuz omuza mücadeleler, FIFA 12’de çok daha gerçekçi görünüyor. PES’in bir türlü uzaklaşamadığı robotumsu hareketler, FIFA’da çok daha yumuşak ve teknik. Oyuncuların top kontrolleri daha akıcı, bu kontroller esnasında karşılaşılan animasyonlar oldukça düzgün ve net. Özellikle defans oyuncularının top kontrolü sonrasında bir iki saniye beyin ölümü yaşama sendromu FIFA 12’de yok, FIFA 11’de bu hatadan dolayı çok gol yemiş biri olarak mutluyum, defans oyuncuları topu uzaklaştırma ve kontrol etme işlemlerinde daha hızlı ve akıcı davranıyorlar.
Top fiziği bir önceki oyuna göre daha iyi oturtulmuş, özellikle atılan paslarda topun sekmesi, çekilen şutlarda ise balon gibi uçmaması benim için yeterli. Bunun yanında kaliteli oyuncular pas verirken, yerden veya havadan kavisli paslar verebiliyor, karşısında baskı yapan oyuncuyu hareketsiz bırakabiliyor. Ancak şu orta-kafa-gol oyunlarının hala yeri yok FIFA’da, kanat oyunlarını sevenler önceki oyunlara göre daha rahat gol bulacaklar ama dediğim gibi hala yeterli değil. Ortalar sonucunda oluşan pozisyonların çeşitliliği sınırlı düzeyde.

Oynanışta görülecek en büyük değişiklik ise kesinlikle defans yapma işleminde. ‘Tactical Defending’ özelliği, ayakta topa müdahale ile pres yapmayı birbirinden bağımsız hale getirmiş. FIFA 11’de hızlı koşma ve pres tuşlarına basan kişi, karşısındaki oyuncuyu epey zor duruma sokuyor, hele bir de rakip pas yapmayı pek bilmiyor ya da elindeki takım teknik ve fiziksel olarak daha zayıf ise, iki tuş ile maç kazanabiliyordu. FIFA 12’de pas tuşu ile rakibe yakın durup kademede kalırken, şut tuşu ile topa müdahale edebileceksiniz. Bu sayede FIFA 11’de pek gözükmeyen çalım atma koşulları doğacak, müdahaleden kurtulabilecek kadar hızlı ve yetenekli oyuncularla adam eksiltebileceksiniz. Tabi iki taraflı fayda sağlayan bu sistem sayesinde, iyi defans oyuncuları da rakiplerine kök söktürecek. Yeni defans sistemine alışmanız biraz zaman alacaktır, ancak alıştıktan sonra çok daha keyifli maçlar yapacaksınız emin olun. Hızlı taç kullanma özelliği ile de, oyun durmuyor, atağınıza kaldığınız yerden hızlıca devam edebiliyorsunuz.

NBA 2K serisinde bulunan oynanışla ilgili ince ayarlamaların benzeri FIFA 12’de de yerini almış. ‘Game Customisation’ sayesinde hatalı pas oranlarını düzenleyebiliyor, futbolcuların sakatlık yaşama ihtimallerini artırabiliyor yada azaltabiliyor, markaj ve pozisyon alma ile ilgili düzenlemeler yapabiliyorsunuz. Oynanış özelliklerini istediğiniz gibi şekillendirebilirsiniz bu sayede.
Sonuç

Son zamanlarda oturtulan oyun dinamikleri fazla bozulmadan, üstüne bir şeyler eklenmiş. EA Sports eski oyuncularını kaybetme riskini ortadan kaldırıp yeni oyuncular elde edecek hamlelere imza atmış. Çarpışma motorunun geliştirilmeye ihtiyacı var, ancak bu haliyle bazı komik görüntüler haricinde gerçekçi mücadeleyi baltalamıyor sahadaki, aksine kuvvetlendiriyor. Yeni defans sistemi ile hızlı koşma ve pas tuşuna basarak, iki tuşla maç kazanma dönemi de sona ermiş.

Yüz animasyonları ve formaların görünüşleri FIFA’nın hala zayıf olduğu nokta. FIFA 12’de önceki oyunlara göre futbolcular daha çok gerçeğe benzer hale getirilmiş ancak PES’e göre hala geride. Saha tasarımları, top fiziği ve ışıklandırma üzerinde epey çalışmış yapımcılar, başarılı bir iş çıkarmışlar. PES’in grafiksel üstünlüğünü köreltmeye yetecek kadar göz alıcı ışıklandırma efektleri bulunuyor FIFA 12’de. Her ne kadar Andy Gray’i özlesem de emektar Martin Tyler ve Alan Smith oldukça iyi çıkarıyorlar maçları anlatırken, kelime dağarcıkları da genişlemiş aynı zamanda. Ayrıca bir diğer meşhur futbol spikeri olan Clive Tyldesley, yanında Andy Townsend ile bulunuyor, ayarlardan bu ikiliyi seçip onların maçlarınızı anlatmalarını da sağlayabiliyorsunuz.
Oldukça gelişmiş yapay zeka sayesinde, FIFA 12’de bilgisayarla rekabet etmek de cazip hale gelmiş. ‘Legendary’ seviyesi bu yıl kesinlikle çok can yakacak. En azından alışana kadar üzülmemek için ‘World Class’ta oynayın diyeceğim ama o da çok tekin değil.
Neyse sözün özü bu oyunu oynayın, oynattırın, hangi seviyede isterseniz. FIFA 12, oynadığım en iyi futbol oyunlarından biri kesinlikle. Hatalarını sıraladım ama artılarının yanında ‘devede kulak’ demek düşüyor bana. Biraz da maç öncesi-sonrası sunumları ve ara videolar konusunda 2K Sports’tan ders alırsa EA, tam puana daha çok yaklaşan sonuçlara imza atabilir FIFA serisi.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://oyun-download.yetkin-forum.com
 
FIFA 12 İncelemesi
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Fifa 07
» FIFA 12 SuperPatch
» FIFA 12-RELOADED
» FİFA 12 DEMO
» FİFA 2012 DENENDi + CRACK

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
FULLOYUN :: SOHBET :: SOHBET- GEYİK-
Buraya geçin: